Као део дисеминације пројекта „Учионица будућности” – вештачка интелигенција у настави: потенцијал, социјални и етички изазови” одржан је у Центру за стручно усавршавање  угледни час Данијеле Радовановић, наставника српског језика и књижевности и координатора овог пројекта. Часу је асистирала Биљана Ђорђевић у својству педагошког саветника и модератора панел-дискусије, која је покренута након часа.

У уводном делу ове угледне активности директорка Биљана Ђорђевић поделила је искуства о учешћу у пројекту. Посебно је нагласила бенефите овог вида усавршавања,  које нуди Еразмус плус организација, са фокусом на тренингу за наставнике. Охрабрила је присутне колеге да и сами учествују у пројектима, који ће им, као и нама, омогућити размену искустава са колегама на интернационалном нивоу, ширење видика и стицање нових знања и  вештина према мерилима европских вредности.

На самом часу представљени су у оквиру групног рада, односно тимске наставе могућности употребе вештачке интелигенције у настави српског језика и књижевности са фокусом на употребу алата ChatGPT. У компаративном приступи представљени су резултати истраживања као одговор на задате истраживачке задатке из угла традиционалног приступа обради уз коришћење традиционалне литературе и приступа у којем је коришћења вештачка интелигенција. Из угла ученика сагледани су проблеми са којима су се суочили, начини на које се могу превазићи и отворена су нека од етичких питања у коришћењу вештачке интелигенције као алата који се може користити у учењу. Ученици су уочили неке од недостатака вештачке интелигенције, посебно ако се користи несавесно и неумерено и закључили да је корисна  као помоћни алат, али не и као једини извор. Били су веома мотивисани за саму тему и показали су да познају проблем и да су спремни да додатно јачају своје дигиталне компетенције, али и компетенције за комуникацију и сарадњу.  Показали су да су спремни за разговор и разматрање етичких питања. Највећи проблем са којим су се суочили била је непоузданост у тумачењу,  док су као највећу предност потенцијала вештачке интелигенције истакли  брзину, те су закључили да се може користити када постоји кратак рок за припрему материјала, али да се она не сме злоупотребљавати у сврхе преписивања. Након завршне речи професорке Радовановић, директорка и педагошка саветница Биљана Ђорђевић покренула је ширу дискусију, у коју су се укључили наставници наше школе и професори других школа. Директорка Ђорђевић истакла је потребу проналажења баланса између традиционалног и модерног приступа и посебно указала на то да се вештачка интелигенција користи са мером опреза како се не би нарушио креативни и интелектуални развој ученика. Учесници дискусије изнели су своја искуства и исказали задовољство што су присуствовали овој угледној активности, која  покреће актуелну тему и потенцира  размену професионалних искустава,  тим пре што су се и сами ученици укључили и искрено говорили о својим навикама, очекивањима и методама учења.